בניית תכנית עבודה שנתית

כל עסק חייב להתנהל על פי תכנון מסודר הכולל, בין היתר, תכנית עתידית המציבה התנהלות עתידית ויעדים להשגה. עסק הקופא על שמריו עלול לאבד לקוחות וכיוון ולדעוך. הסביבה העסקית הינה דינאמית ומשתנה וצריך להתאים את העסק אליה, אחרת קיימת סכנה להפסד הכנסות במקרה הטוב, ולאובדן העסק במקרה הרע, וחבל. בניית תכנית עבודה שנתית נועדה איפה להתוות כיוון נכון ולתכנן את ההתקדמות העסקית הנדרשת. הרצון הוא לתכנן שנה קדימה, אבל להיות גמישים ולזכור כי ניתן במהלך השנה גם לסטות מעט מההתוויות המוצעות בהתאם לצרכים, ליכולות הכספיות, למצב השוק ועוד.

תוכנית עסקית מציבה יעד שנתי אבל כדי שהיא תהיה ריאלית רצוי שהיא תתבסס על מצב קיים בעסק. הדבר אומר להתחבר לנתונים הפיננסיים והאחרים שלו. כאן יש להתבסס על כל מרכיבי העסק, ובין היתר, מאגר לקוחות קיים, מבנה אשראי, תקציב פיתוח, היכולת לגייס כסף ועוד. בנוסף, יש לסקור את המוצרים או השירותים הנמכרים ביותר את כמות המכירות שלהם, עלויות וזמן הייצור או מתן השירות וכדומה.כל אלו ועוד ישקפו מצב נתון שעל פיו ניתן להסיק מסקנות ולקבל החלטות.

פרמטר חשוב אחר הוא הלקוחות הקיימים כולל כמות ותדירות הרכישות שלהם. יש לבדוק את זמני הפעילות המוקדשים לעסק ובין היתר, לפגישות עם לקוחות, לסידור מדפים, להתמקחות עם ספקים, לגבייה, לפעילות מנהלתית ועוד. כאשר התמונה נגלית לעין ניתן לקבל החלטות אשר יתרמו לייעול העסק. החלטות כאלו יכולות להיות, הורדת מוצר שאינו רווחי או בעל שולי רווח נמוכים מהמדפים, הוצאת עבודה למיקור חוץ, פרסום מוצר אחד או מספר כאלו שהינם בעלי פוטנציאל, היפרדות מלקוח בעייתי וכדומה, או, בכלל, שכירת  שירותי פיתוח עסקי חיצוניים. מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי ועסקי למטרות אלו ולפיתוח עסקי נדרש. אם אתם לא יודעים פיתוח עסקי מה זה וצריכים ייעוץ, תוכלו לפנות אלינוץ

 

 

 

הסדנאות שלנו